5 Porad jak Wypozycjonować OpenCart

OpenCart to wyśmienity system sklepów internetowych, łączący w sobie elastyczność konfiguracji, znakomicie wykonane szablony OpenCart oraz względnie wysoki poziom bezpieczeństwa. A to wszystko za darmo, gdyż jest to oprogramowanie OpenSource. W tym artykule przedstawimy 5 porad pozycjonowania tego systemu sklepów, tak aby wasz sklep online mógł wyświetlać się wysoko w Google, przyciągając wielu klientów.

5. Zoptymalizuj strukturę URLów

URLe, czyli po prostu adresy wyświetlane na pasku przeglądarki, powinny być przyjazne. Oznacza to, powinny one jednoznacznie powiedzieć klientowi sklepu na jakiej znajduje się stronie.

  • Nazwa twojwspanialysklep.pl/meble-drewniane

z pewnością jest lepsza niż:

  • twojwspanialysklep.pl/jert5=43/product.php?art=44333

– a ma także znaczenie dla Google.

Aby wprowadzić przyjazne linki, należy zmienić ustawienie w panelu administracyjnym System > Settings > Edit > Server > Set the SEO URL’s

a następnie wprowadzić zmianę w pliku .htaccess.txt przez usunięcie końcówki „.txt” w nazwie pliku w katalogu głównym. Pamiętajcie o zrobieniu kopii tego pliku przed jakimikolwiek modyfikacjami.

4. Unikaj duplicate content

Duplicate content, czyli powielona treść to problem z jakimi zmaga się wiele sklepów internetowych. O ile to możliwe, nadawaj każdemu produktowi indywidualny opis. Brak takiego opisu lub kopiowanie i wklejanie go z innych, konkurencyjnych stron internetowych, prowadzi do kar od Google, obniżających wartość witryny w wynikach wyszukiwania.

Wyeliminowanie duplicate content wiąże się z dodatkową pracą pisania opisów, ale jest to warte wysiłku – wyprzedzicie w ten sposób konkurencyjne sklepy, szczególnie jeśli twój sklep działa w branży o podobnym asortymencie,

3. Stwórz plik robots.txt i oznacz w nim niepotrzebne strony

Plik robots.txt pozwoli ci przekazać do Google dyrektywy nieindeksowania stron określonego rodzaju, usuwając niechciane fragmenty sklepu internetowego, które nie powinny się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. W ten sposób można usunąć z nich panel administracyjny sklepu (cały katalog admin), co przy okazji wpływa także na poprawę bezpieczeństwa, ponieważ boty skanujące wyszukiwarkę nie będą już miały dostępu do podatnych na ataki części twojej witryny.

Ta porada oczywiście dotyczy też innych systemów sklepów – utworzenie tego pliku pomaga dla każdego innego typu stron.

2. Używaj szablonu OpenCart o czystym kodzie

Gotowe szablony OpenCart bardzo przyspieszają tworzenie sklepu internetowego, ale pamiętaj o tym,  że nie każdy z nich będzie pozycjonował się równie dobrze.

Przed wyborem czy zakupem szablonu, obejrzyj najpierw demo i zobacz jak taki motyw jest zbudowany, sprawdzając czy nie posiada błędów wpływających negatywnie na SEO, na przykład nie wprowadza własnej dziwnej struktury katalogów. Lepiej wybrać też szablon nowy niż stary, ponieważ motywy sprzed pięciu lat, albo starsze wykonane są w już archaicznych technologiach i spowalniają działanie sklepu, nieprawidłowo renderują się w telefonach i nie wykorzystują pełnych możliwości dzisiejszych przeglądarek.

1. Korzystaj z pełnej funkcjonalności Google Analytics oraz Narzędzi dla Webmasterów

Sklep OpenCart prosto jest zintegrować z Google Analytics, a po dodaniu tagu identyfikującego stronę można bez dodatkowej weryfikacji dodać także do narzędzi Google dla Webmasterów.

Oba te narzędzie posiadają rozbudowane sekcje SEO, wskazujące z jakich stron oraz słów kluczowych internauci trafili do twojego sklepu. Dzięki ich analizie zidentyfikujesz, co klientów interesuje najbardziej, a nawet które produkty są dla nich za drogie i w którym miejscu opuszczają stronę.

OpenCart posiada prawidłowo oznaczone miejsca zakupów dla Google Analytics, dzięki czemu do tego narzędzia przenoszą się twoje dane sprzedażowe, pozwalające ci sprawdzać także skuteczność wielu form reklamy, na przykład ile złotych wygenerowało każde kliknięcie w Reklamy Google z oceną ROI twojej kampanii reklamowej.